跳到主要內容

[歌詞翻譯]Taylor Swift - Blank Space中英歌詞

很可愛的一首歌(๑´ڡ`๑)
但同時可能讓男性很驚慌(?)
Nice to meet you, where you been?
很高興認識你,從哪裡來的呀?
I could show you incredible things
我可以給你看一些不可思議的東西唷
Magic, madness, heaven, sin
魔法,瘋狂,天堂,罪惡

Saw you there and I thought
看到你在那,我就在想
Oh my God, look at that face
我的天,看看那張臉
You look like my next mistake
你看起來就像我下一個錯誤
Love's a game, wanna play?
戀愛不過就一場遊戲,要一起玩嗎?

New money, suit and tie
新鈔、西裝與領帶
I can read you like a magazine
我可以像閱讀雜誌一般品嚐你
Ain't it funny, rumors fly
這難道不有趣嗎?謠言漫天飛舞
And I know you heard about me
我知道你聽說過我
So hey, let's be friends
所以,嘿,我們來當朋友吧
I'm dying to see how this one ends
我渴望看到這次是怎麼結束的
Grab your passport and my hand
拿著你的護照,牽起我的手
I can make the bad guys good for a weekend
我可以讓壞東西在週末乖乖的唷

So it's gonna be forever
所以這會到永久嗎
Or it's gonna go down in flames
還是會在烈燄中平息呢
You can tell me when it's over
你可以跟我說何時結束
If the high was worth the pain
如果那愉悅使痛苦值得
Got a long list of ex-lovers
前男友的名單長長一列
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我很瘋癲
'Cause you know I love the players
因為你知道我愛玩咖
And you love the game
而你喜歡遊戲人生

'Cause we're young and we're reckless
因為我們年輕且魯莽
We'll take this way too far
我們用這種態度進展太快了
It'll leave you breathless
這會讓你窒息
Or with a nasty scar
或讓你留下討厭的疤痕
Got a long list of ex-lovers
前男友的名單長長一列
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我很瘋癲
But I've got a blank space, baby
但我名單還有一個空位
And I'll write your name
我會寫上你的名字唷

歌詞翻譯:喬喬

Cherry lips, crystal skies
櫻桃唇,水晶般的天空
I could show you incredible things
我可以給你看一些不可思議的東西唷
Stolen kisses, pretty lies
被偷走的吻,美麗的謊言
You're the King, baby, I'm your Queen
寶貝你是我的國王,而我是你的皇后
Find out what you want
了解你的需求
Be that girl for a month
當那個你理想的女孩一個月
Wait, the worst is yet to come, oh no
等等,最糟的還沒來唷,喔不

Screaming, crying, perfect storms
尖叫,哭泣,超級風暴
I can make all the tables turn
我可以讓世界翻轉
Rose garden filled with thorns
玫瑰花園充滿了刺
Keep you second guessing like
讓你再次猜測
"Oh my God, who is she?"
“我的天呀她是誰?”

I get drunk on jealousy
我被嫉妒沖昏了頭
But you'll come back each time you leave
但每次離開以後你還是會回來
'Cause, darling, I'm a nightmare dressed like a daydream
因為親愛的,我就像披著美夢的夢魘

So it's gonna be forever
所以這會到永久嗎
Or it's gonna go down in flames
還是會在烈燄中平息呢
You can tell me when it's over
你可以跟我說何時結束
If the high was worth the pain
如果那愉悅使痛苦值得
Got a long list of ex-lovers
前男友的名單長長一列
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我很瘋癲
'Cause you know I love the players
因為你知道我愛玩咖
And you love the game
而你喜歡遊戲人生

'Cause we're young and we're reckless
因為我們年輕且魯莽
We'll take this way too far
我們用這種態度進展太快了
It'll leave you breathless
這會讓你窒息
Or with a nasty scar
或讓你留下討厭的疤痕
Got a long list of ex-lovers
前男友的名單長長一列
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我很瘋癲
But I've got a blank space, baby
但我名單還有一個空位
And I'll write your name
我會寫上你的名字唷

Boys only want love if it's torture
男人們受到折磨時才會珍惜感情
Don't say I didn't say, I didn't warn ya
別說我沒提醒你唷
Boys only want love if it's torture
男人們受到折磨時才會珍惜感情
Don't say I didn't say, I didn't warn ya
別說我沒提醒你唷

So it's gonna be forever
所以這會到永久嗎
Or it's gonna go down in flames
還是會在烈燄中平息呢
You can tell me when it's over
你可以跟我說何時結束
If the high was worth the pain
如果那愉悅使痛苦值得
Got a long list of ex-lovers
前男友的名單長長一列
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我很瘋癲
'Cause you know I love the players
因為你知道我愛玩咖
And you love the game
而你喜歡遊戲人生

'Cause we're young and we're reckless
因為我們年輕且魯莽
We'll take this way too far
我們用這種態度進展太快了
It'll leave you breathless
這會讓你窒息
Or with a nasty scar
或讓你留下討厭的疤痕
Got a long list of ex-lovers
前男友的名單長長一列
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我很瘋癲
But I've got a blank space, baby
但我名單還有一個空位
And I'll write your name
我會寫上你的名字唷

留言

熱門文章

【攻城物語】工程師的二三事-工程師的種類/縮寫/工作內容

繼上一篇的 【攻城物語】工程師的二三事-入行前常有的問題,工程師到底是什麼東東? 喬喬覺得這一篇可以更清楚一點的介紹 此篇的內容會包括常見的工程師種類、英文職稱、縮寫以及工作內容 當然沒辦法涵蓋全部啦,就一些最常見的來做介紹摟(*´▽`*)

【唱歌學日文】理芽-食虫植物: 厭世微酸、無限播放的火紅日文歌

理芽-食虫植物 (しょく  ちゅう  しょくぶつ) 偶然發現這首歌,一聽驚為天人,在寫這篇文章的時候已有近3000萬次的播放次數! 歌詞內容有點厭世又有點中二 想要把喜歡的人吃下肚的感覺,及對慾望無法滿足的不滿吶喊 曲調舒服讓喬喬一再重複播放~ 這首歌的日文文法不太難,大概是N4左右 以下是喬喬自己做的日文翻譯(會有一些潤飾)+文法筆記 有建議也歡迎留言提出喔!

[實況教學]OBS第二課:基本擷取(上)

這篇文章喬喬將會提供OBS各項基本擷取的教學ε٩(๑> ₃ <)۶з *再次提醒   最新版OBS已經不支援Windows XP摟!* OBS的場景功能提供了多項的擷取功能 而且很聰明可以幫你記起來唷d(`・∀・)b 就算關掉程式或是更新程式都不會不見呢(*´∀`)~♥

【歌詞翻譯】Daniel Powter - Best of Me 中英歌詞

遺忘這位歌手好久了~不知道為什麼當時很紅後來卻沒什麼消息 記得當時宣傳是"城市琴人" 沒錯~就是 Daniel Powter 很棒的聲音吶   今天來翻譯這首Best of Me 好喜歡老歌喔(。◕∀◕。)

【婚禮雜談】台北婚禮飯店/婚宴會館-場勘心得&方案(上)

在2019的年初喬喬終於開始準備婚禮的事宜啦~~首先敲定了結婚日期,接著就要開始找婚宴場地啦!雖然說喬喬不是那種婚禮要辦得很盛大很搞剛的類型,但是婚宴場地可是兵家必爭之地,熱門的沒有提前一年預約還預約不到呢(´_ゝ`)